Chatta
Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.
Vi har samlat de vanligaste funderingarna från våra resenärer under Vanliga frågor. Hittar du inte det du söker där så hjälper vi dig gärna personligen. Kontakta oss där det passar dig bäst.
Gå till Vanliga frågorChatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.
Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och klockan 07–19 på helger.
Om din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.
Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar.
Du kan ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40
Knappval 1 - Trafikstörning (öppet dygnet runt)
Knappval 2 - Kundservice (öppet vardagar kl 06-20 och helger klockan 07-19)
Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus) hanteras via knappval 1 och är tillgängligt dygnet runt.
Ibland är oturen framme. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.
Gå till hittegodsHär hittar du Mälartågs stationer och respektive hållplatser för ersättningsbussar.
Hitta hållplatsenInformation och kontaktuppgifter till dig som råkat ut för en skada eller fått några av dina tillhörigheter skadade under resan.
Till skadeärendenHar du en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid tågbyte kan du beställa ledsagning.
Boka ledsagning