Cookie Consent by Free Privacy Policy website Mälartåg Kundservice | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Mälartåg Kundservice

Vi har samlat de vanligaste funderingarna från våra resenärer under Vanliga frågor. Hittar du inte det du söker där så hjälper vi dig gärna personligen. Kontakta oss där det passar dig bäst. OBS! Just nu har vi längre svarstider än vanligt på grund av förhöjd sjukfrånvaro.

image

Chatta

Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.

Äldre kvinna skriver på sin mobiltelefon

Mejla

Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar.

Skicka E-post

image

Messenger

Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och klockan 07–19 på helger. 

Öppna i Facebook

Kvarglömd plånbok intill säte på tåget

Hittegods

Ibland är oturen framme. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.

 

Gå till Hittegods

Du kan också ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40
Öppet vardagar klockan 07-18 och helger klockan 08-17.

Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus) är tillgängligt dygnet runt. 

Vid resa med kombinerad biljett (Resplus) under perioden 27 januari–3 februari:
Behöver du hjälp att boka om biljetten vid försening nattetid mellan klockan 22-06 på vardagar eller klockan 22-07 på helgdagar, kontakta Östgötatrafikens kundtjänst 0771-21 10 10.

OBS! Just nu har vi längre svarstider än vanligt på grund av förhöjd sjukfrånvaro.

Vi kan också hjälpa med

Ledsagning och rullstolsplats

På våra tåg finns anpassade platser och tjänster för dig som reser med funktionsnedsättning. 

Boka ledsagning och rullstolsplats

Ersättning vid försening

Om din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.

Läs om ersättning vid försening

Skadeärenden

Information och kontaktuppgifter till dig som råkat ut för en skada eller fått några av dina tillhörigheter skadade under resan.

 

Till skadeärenden