
Chatta
Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.
Vi har samlat de vanligaste funderingarna från våra resenärer under Vanliga frågor. Hittar du inte det du söker där så hjälper vi dig gärna personligen. Kontakta oss där det passar dig bäst. OBS! Just nu har vi längre svarstider än vanligt.
Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.
Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar.
Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och klockan 07–19 på helger.
Du kan också ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40
Öppet vardagar klockan 07-18 och helger klockan 08-17.
Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus) är tillgängligt dygnet runt.
OBS! Just nu har vi längre svars- och handläggningstider än vanligt.
På våra tåg finns anpassade platser och tjänster för dig som reser med funktionsnedsättning.
Boka ledsagning och rullstolsplatsOm din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.
Läs om ersättning vid förseningInformation och kontaktuppgifter till dig som råkat ut för en skada eller fått några av dina tillhörigheter skadade under resan.
Till skadeärenden