Cookie Consent by Free Privacy Policy website Mälartåg Kundservice | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Mälartåg Kundservice

Vi har samlat de vanligaste funderingarna från våra resenärer under Vanliga frågor. Hittar du inte det du söker där så hjälper vi dig gärna personligen. Kontakta oss där det passar dig bäst. OBS! Just nu har vi längre svarstider än vanligt.

image

Chatta

Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.

image

Mejla

Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. 

Skicka E-post

Facebook messenger logo

Messenger

Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och klockan 07–19 på helger. 

Öppna i Facebook

image

Hittegods

Ibland är oturen framme. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.

 

Gå till Hittegods

Du kan också ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40
Öppet vardagar klockan 06-20 och helger klockan 07-19.

Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus) är tillgängligt dygnet runt.

OBS! Just nu har vi längre svars- och handläggningstider än vanligt.

Vi kan också hjälpa med

Ledsagning och rullstolsplats

På våra tåg finns anpassade platser och tjänster för dig som reser med funktionsnedsättning. 

Boka ledsagning och rullstolsplats

Ersättning vid försening

Om din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.

Läs om ersättning vid försening

Skadeärenden

Information och kontaktuppgifter till dig som råkat ut för en skada eller fått några av dina tillhörigheter skadade under resan.

 

Till skadeärenden