Mälartåg Kundservice
Här hittar du trafikinformation och kontaktinformation till vår Kundservice och Hittegods.
Trafikinformation
Var uppmärksam på trafikläget för din resa. Du hittar aktuell trafikinformation om våra linjer i rutan Läget i trafiken på malartag.se
Kundservice Messenger
Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och 07–19 på helger. Öppna Facebook och chatta med Kundservice.
Kundservice E-post
Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar.
Skicka e-post till malartagkundservice@regionsormland.se.
Ombokning via Mitt konto
Du som skapat ett personligt konto kan själv boka om din resa i appen eller på webben. Läs om vad som gäller när du bokar om din biljett här.
Användarvillkor för Mitt konto
Här kan du läsa mer om villkoren för Mitt konto hos Mälardalstrafik.
Hjälp vid trafikstörning
Ombokning vid trafikstörning orsakad av Mälartåg är tillgänglig dygnet runt genom att du ringer Kundservice. Det gäller även köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus), där störningen är orsakad av Mälartåg.
Ersättning vid försening
Om din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.
Läs mer eller ansök här.
Hittegods
Om du tappat något under din resa vill vi försöka hjälpa dig att hitta det. Ring Hittegods på telefonnummer 08-25 88 72 eller gå till Mälartåg Hittegods för att söka på upphittade föremål.
Tillgänglighetsredogörelse
Vi eftersträvar att vår mobila applikationen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, genom att följa WCAG 2.1 på nivå AA. Den här mobila applikationen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Här kan du ta del vår tillgänglighetsredogörelse.
Telefon
Ring till Mälartåg kundservice på 0771-22 44 40.
Hjälp vid trafikstörning dygnet runt.
Övrig kundservice: Vardagar: 06:00–20:00, Helger: 07:00–19:00.