Vanliga frågor
Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.
Ersättning vid försening
Om du har rätt till ersättning när ditt tåg blivit försenat beror på hur långt ditt tåg kör samt hur stor förseningen är. Här finner du mer information om ersättning vid försening.
Önskar du reklamera en resa på grund av en försening eller att tåget har blivit inställt kan du ansöka om ersättning vid försening här. Där finner du även information om när och vad för typ av ersättning du har rätt till.
När en avgång blir inställd kan du i stället resa med en tidigare eller senare avgång. Din biljett gäller på avgången före eller nästkommande avgång med Mälartåg. Du kan i efterhand ansöka om ersättning här.
Om tågets totala totala körsträcka är längre än 150 km och förseningen överstiger 60 minuter. Här kan du läsa mer om ersättning vid försening.
Det är avståndet och hur lång förseningen är som avgör beloppet du kan få tillbaka. Här kan läsa mer och ansöka om Ersättning vid försening.
Din aktiverade 24-timmarsbiljett är giltig om din avgång med Mälartåg är försenad även om giltighetstiden har passerat. Är din avgång inställd är biljetten giltig på nästkommande avgång. Eventuella utlägg för anslutande lokaltrafik ersätts av Mälartåg. Du kan ansöka om ersättning vid försening här.