Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.

Ersättning vid försening

Om du har rätt till ersättning när ditt tåg blivit försenat beror på hur långt ditt tåg kör samt hur stor förseningen är. Här finner du mer information om ersättning vid försening.

Önskar du reklamera en resa på grund av en försening eller att tåget har blivit inställt kan du ansöka om ersättning vid försening här. Där finner du även information om när och vad för typ av ersättning du har rätt till.

Du kan resa med nästa avgång. Väljer du att inte resa kan du ansöka om ersättning här för att komma till formuläret

Om tågets totala totala körsträcka är längre än 150 km och förseningen överstiger 60 minuter. Här kan du läsa mer om ersättning vid försening.

Det är avståndet och hur lång förseningen är som avgör beloppet du kan få tillbaka. Här kan läsa mer och ansöka om Ersättning vid försening.