Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.

Kundservice

Mälartåg har i dagsläget inget lojalitetsprogram.

Avinstallera appen och logga in på nytt. Prova att validera igen. SL-spärren kan tillfälligt vara ur funktion. QR-koden i Movingobiljetten uppdateras var tionde sekund, är QR-koden äldre öppnar sig inte spärren. Är skärmen spräckt eller smutsig kan det också vara en anledning till att spärren inte öppnas. Om du fortfarande upplever problem vid SL spärren kan du istället gå via spärrvakten och därefter Mälartåg kundservice för att få hjälp med appen. Här kan du kontakta Mälartåg Kundservice.

Avinstallera appen och logga in på nytt, då borde biljetten dyka upp igen. Om du fortfarande upplever problem med appen kan du kontakta Movingo kundservice.

Du hittar information om öppettider, utbud och service om nästan alla järnvägsstationer i Sverige på dinstation.se

Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar. Skicka e-post till kundservice eller gå till Kundservice kontaktuppgiter för att kontakta oss på andra sätt.

Om du anser att du inte är skyldig att betala tilläggsavgiften måste du höra av dig till Mälartåg kundservice med en bestridan. Detta ska göras inom 10 dagar från det datum då tilläggsavgiften delades ut ombord. Du berättar om dina synpunkter på situationen vid kontrolltillfället och varför du tycker att du inte ska betala tilläggsavgiften. Din bestridan, tillsammans med tilläggsavgiftens kontrollnummer, ska skriftligen ske till e-post tillaggsavgiftmalartag@regionsormland.se

 

Du är välkommen att kontakta Mälartåg Kundservice via telefon, chatt och på sociala medier. Här kan du läsa mer om Mälartåg kundservice och öppettider.

När du har lämnat en kundsynpunkt och bett om återkoppling återkommer vi till dig inom 3 arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Avinstallera och installera om appen. Fungerar det fortfarande inte kontakta kundservice.

Via den här länken kan du se en bild på samtliga tågvagnar och var du hittar dem olika avdelningarna.

Bokningsnumret står på biljetten.

Du kan chatta med vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt, du hitter henne i den blå pratbubblan här nere till höger på sidan. Vill du istället chatta med en av våra kundservicemedarbetare hjälper Mälar-Märta dig även med det. Här hittar du kundservice öppettider.

Hör av dig till Mälartåg kundservice så återköper vi den ena biljetten..

Du kan ringa Mälartågs kundservice via telefon på 0771-22 44 00

Du hittar våra tidtabeller i resesöket på startsidan.

Du behåller dina poäng, men det är på resor med SJ du kan utnyttja dem och de förfaller enligt ordinarie SJ Prio-villkor.

De nya fasta priserna bygger på villkor för samhällsfinansierad trafik. Du vet vad din resa kommer att kosta oavsett om du köper din resa samma dag du ska åka eller långt i förväg. Syftet är att göra det enklare att köpa och resa med regionaltågstrafiken. Det fasta biljettpriset är i grunden baserat på hur lång sträcka du reser, men är också harmoniserat med länstrafikbolagens biljettpriser.

Våra nya villkor från den 12 december 2021 som rör rabatterade pris för barn, ungdomar och studenter liknar även dem som finns inom kollektivtrafiken och är de samma som när du köper Movingo periodbiljett.

Du kan inte tjäna in SJ Prio-poäng på resor med Mälartåg med avresedatum från den 12 december 2021, eftersom det inte längre är SJ som ansvarar för trafiken.

Appen heter "Mälartåg". Har du en iOS telefon laddar du ned den från App store. Och om du har en android telefon laddar du nu ned appen från Play butiken.

Nej, vi kommer inte erbjuda betalning med faktura till att börja med.

Mälartåg kundservice öppettider för telefon är vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Chatten är öppen vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg, när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus), är tillgänglig dygnet runt på telefonnummer 0771-22 44 40.

Ombokning kan göras senast en timme innan avgångstid och för samma sträcka och resenärskategori. Kontakta kundservice på telnr: 0771-22 44 40 så hjälper vi till med det.

 

 

 

Kontakta vår kundservice 0771-224440 så kan vi skicka ut biljetten till dig.