Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.

Resplus

Mälartåg har inga personliga biljetter, därför kan du överlåta din biljett till någon annan. Reser du med en Resplusbiljett som är giltig ombord på Mälartåg går det inte att byta namn på biljetten då Resplusbiljetter är personliga.


Här kan du läsa mer om våra biljetter.
Här kan du läsa mer om Resplus.

Resplus är en biljett som kombinerar flera färdsätt eller reseföretag med en Kom-fram-garanti. Gemensamt garanterar reseföretagen att du kommer till din slutstation, även om trafikstörningar uppstår. Mälartåg är inte återförsäljare till Resplus biljetter. Du köper din Resplusbiljett på sj.se.

När du vill boka en kombinerad resa med flera trafikföretag, bokar du biljetten hos SJ. Du kan köpa din Resplus biljett hos SJ. Gå till sj.se.

Har du en Resplus biljett som är en kombinerad resa så garanterar reseföretagen att du kommer fram till din slutstation, även om en trafikstörning uppstår.

Har du köpt din resplusbiljett via SJ och valt ombokningsbar biljett går det bra att boka om den. Kontakta i sådana fall SJs kundservice så får du hjälp med det.

Ja, du kan välja återbetalningsbar biljett för Mälartåg, (det medför ett extra prispåslag på biljetten). För att vara återbetalningsbar ska biljetten avbokas via samma säljkanal som den köptes i innan tågets ordinarie avgångstid. Pristillägget återbetalas ej.

Om du missar din anslutning på grund av försenad eller inställd avgång orsakad av Mälartåg kontakta vår kundservice 0771-22 44 40 så hjälper vi dig med ombokning av biljett.

Ombokning vid trafikstörning orsakad av Mälartåg är tillgänglig dygnet runt genom att du ringer Kundservice. Det gäller även köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus), där störningen är orsakad av Mälartåg.

Kontakta Mälartågs kundservice så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt.