Vanliga frågor
Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.
Mitt Konto
Ja, det gör du med BankID via ditt konto direkt i appen eller på webben.
Nej, du kan boka och resa med våra enkelbiljetter utan att skapa ett konto.
Med ett personligt konto kan du enkelt boka om din resa direkt i appen eller på webben fram till ordinarie avgångstid. Som inloggad kan du dessutom spara dina betalkortsuppgifter, se dina biljetter samt ladda ner kvitton och biljetter i PDF-format.
För att du ska kunna känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter, eventuella bankkortsuppgifter och dina biljetter. Om du inte har eller vill använda BankID kan du fortfarande köpa biljett i app och i webb.
Du kan fortfarande köpa din biljett med Mälartåg utan personligt konto.
Fram till ordinarie avgångstid bokar du enklast om din biljett direkt i appen eller på webben via Mitt konto. Du kan även kontakta kundservice för att boka om din biljett, men då senast 60 minuter före ordinarie avgångstid.
Nej, du kan endast välja att boka om din resa, vilket du behöver göra före ordinarie avgångstid.
Du kan endast välja att ändra riktning på samma sträcka och då med samma resenärskategori.
Nej, när du bokar om din biljett flyttas villkoren för ersättning vid försening till den nya biljetten. Vid inställd avgång har du alltid möjlighet att resa på nästkommande avgång utan att behöva boka om din biljett.
Det finns inga begränsningar för antalet ombokningar utifrån samma biljett.