Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.

Bokning och ombokning

För att boka rullstolsplats kontakta Mälartåg så hjälper vi dig att boka resan och platsen. Klicka här för att få kontaktinformation till Mälartågs kundservice.

Tågens avgångstider söker du lättast fram via vår reseplanerare.

Alla sittplatser på Mälartåg har samma höga standard och komfort vilket gör att det är enhetsklass ombord på tåget. Det är inte möjligt att förboka sittplats, förutom de två rullstolsplatserna.

Det går alldeles utmärkt att ta med sig cykel ombord på Mälartågs dubbeldäckare. Det finns plats för upp till sex cyklar i varje tågsätt. Du betalar inget extra och platsen går inte att reservera.

Här kan du läsa mer om att resa med cykel

Behöver du hjälp till och från tåget eller vid ett tågbyte kan du beställa ledsagning. Boka din ledsagning senast 24 timmar före avresa på telefon 0771-22 44 40. Här kan du läsa mer om ledsagning och på vilka stationer det erbjuds.

Om du blir akut sjuk som gör att du inte kan resa behövs ett uppvisande av läkarintyg för att få biljetten återbetald. Här kan du läsa mer om våra köp- och resevillkor.

Mälartåg app finns att ladda ner via App Store (iOS) eller Google Play (Android). 

Du kan boka om din Resplusbiljett om den är ombokningsbar, vilket står på din biljett. För att boka om din biljett kontaktar du den återförsäljare du köpt biljetten av.

Du kan återköpa din biljett om din Resplusbiljett är återköpsbar, vilket står på din biljett. För att återköpa din biljett kontaktar du den återförsäljare du köpt biljetten av.

Ja, om inte biljetten är ombokningsbar eller återbetalningsbar, då måste du avboka biljetten innan resan påbörjas. Biljetten gäller annars bara på de tider du har biljetten bokad.

Har du påbörjat resan och missar din anslutning på grund av sen ankomst med Mälartåg bokar vi om biljetten åt dig.

Kontakta Mälartågs kundservice så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt. 

Ombokning kan göras senast en timme innan avgångstid och för samma sträcka och resenärskategori. Kontakta kundservice på telnr: 0771-22 44 40 så hjälper vi till med det.

 

 

 

Nej, Interrailkortet gäller inte som biljett ombord.

Vi har ingen företagslösning i nuläget.